عدم اتصال PPPOE Client در روتر میکروتیک

عدم اتصال PPPOE در میکروتیک

عدم اتصال PPOE Client در میکروتیک حل مشکل عدم اتصال PPPOE Client در میکروتیک هم به صورت ویدئویی

عدم اتصال PPOE Client در میکروتیک

حل مشکل عدم اتصال PPPOE Client در میکروتیک هم به صورت ویدئویی و هم به صورت تصویری تصویری 

رفع ارور Status : terminating … failed to authenticate ourselves too peer

 

پیشگفتار : 

در مراحل قبلی با تنظیمات PPPOE Client در روتر میکروتیک کامل آشنا شدید. اما حالا قصد داریم دلایل عدم اتصال PPPOE Client در میکروتیک را بررسی کنیم.

همانطور که در مرحله قبل مشاهده فرمودید ما مودم ADSL را به حالت Bridge قرار دادیم.

برای مشاهده نحوه تنظیم مودم ADSL به حالت Bridge میتوانیم به این آموزش مراجعه کنید.

سپس نام کاربری و رمز عبور دریافتی از ISP خود در داخل Connection PPPOE که ساخته بودیم وارد کردیم.

هنگامی که روی APPLY کلیک کردیم ارتباط ما بدون هیچگونه مشکلی برقرار شد و در قسمت پایین پنجره Interface PPPOE در قسمت Status عبارت Connected نوشته شد.

اما گاها اتفاق می افتد که در قسمت Status یا همان وضعیت ، عبارت دیگری نوشته میشود. مثلا Link established و …

ما در ادامه به بررسی دلایل عدم اتصال PPPOE در میکروتیک و نحوه حل این مشکل خواهیم پرداخت.

 

فیلم آموزش حل مشکل عدم اتصال PPPOE در میکروتیک :

شما میتوانید این ویدئو را در سایت ما بصورت کاملا رایگان مشاهده کنید.

 

 

اگر پهنای باند تماشای فیلم آموزشی را ندارید در ادامه با ما باشید.

 

دلیل ایجاد مشکل در ارتباط با PPPOE : 

در بیشتر اوقات وقتی ما در حال استفاده از سرویس ADSL مخابرات هستیم این مشکل رخ میدهد.

تماس های بسیار زیادی از طرف مشتریان خود داریم و میتوان گفت که 98 درصد مواقع این مشکل با خطوط مخابرات اتفاق می افتد.

هنگامی که مشخصات PPPOE را به درستی وارد کنیم و مودم ADSL ما بصورت Bridge تنظیم شده باشد نباید مشکلی بوجود آید.

ولی با خطوط adsl مخابرات بیشتر مواقع مشکل پیش می آید.

حل مشکل عدم اتصال pppoe client در میکروتیک و مشاهده ارور terminating... failed to autenticate ourselves to peer

ارور terminating… failed to autenticate ourselves to peer و عدم اتصال به pppoe server

 

اگر به فکر تماس با شرکت مخابرات هستید تا دلیل را جویا شوید ، یا مشکل را مطرح کنید ، بهتر است که خودتان را خسته نکنید.

دلیل این اتفاق شاید سیاست های کلی شرکت مخابرات است.

به عنوان مثال فیلتری بر روی کلیه مک آدرس های میکروتیک گذاشته اند.

در واقع دلیل اصلی این موضوع برای ما مشخص نیست.

 

نحوه حل مشکل PPPOE Client : 

به این نتیجه رسیدیم که بهتر است خودمان به فکر راه برای این مشکل باشیم.

برای حل این مشکل برگشتیم و مودم ADSL خود را از حالت Bridge خارج کردیم و اطلاعات PPPOE را داخل مودم تنظیم کردیم.

تصویر زیر را مشاهده کنید.

 

عدم اتصال PPPOE Client در روتر میکروتیک

تنظیمات PPPOE در میکروتیک و عدم اتصال آن

 

همانطور که در تصویر میبینید مودم ADSL در حالت Bridge قرار نگرفته است.

خط تلفن به مودم DSL وصل شده و اطلاعات PPPOE Client داخل آن است.

سپس از اینترفیس شماره 1 مودم ADSL یک کابل به اینترفیس شماره 1 روتر میکروتیک متصل شده است.

در ادامه اینترفیس 2 روتر نیز به شبکه محلی ما وصل شده است.

برای اجرای این سناریو در ادامه به صورت مرحله به مرحله کارها را انجام خواهیم داد.

 

 

آموزش حل مشکل عدم اتصال PPPOE Client در میکروتیک :

1- خارج کردن مودم از حالت Bridge و تنظیم اطلاعات PPPOE در مودم ADSL

2- اتصال یک کابل از اینترفیس 1 مودم به اینترفیس 1 روتر میکروتیک

3- ست کردن آی پی 192.168.1.1 روی مودم ADSL

4- ست کردن آی پی 192.168.1.2 روی اینترفیس شماره 1 میکروتیک

5- ست کردن آی پی 192.168.10.1 روی اینترفیس شماره 2 میکروتیک

6- نوشتن Src.Nat بر روی میکروتیک و Nat کردن کلیه آی پی های رنج 192.168.10.0/24

7- از منوی ip گزینه route را انتخاب کرده و یک دیفالت روت به این صورت میسازیم—> روت 0.0.0.0/0 با گیت وی 192.168.1.1

8- یک DHCP سرور روی اینترفیس 2 با گیت وی 192.168.10.1 میسازیم تا به شبکه محلی از رنج 10 آی پی بدهد.

 

با انجام این کارها شما به تمامی تجهیزات شبکه خود اینترنت داده اید.

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

 

منبع :

mikrotik.com

——————————————————————————————

خدمات و راهکارهای شرکت ارتباطات نادین

 

 

 

ارسال دیدگاه