پشتیبانی شبکه

 

 

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه ممکن است در ارگان ها و سازمان های مختلف بصورت متفاوتی معنی گردد.

به این صورت که ارگانی نیاز پشتیبانی شبکه در حوزه مایکروسافت ( اکتیو دایرکتوری و دامین کنترلر) دارد.

سازمانی دیگر در خصوص سیستم تلفنی تحت شبکه VOIP خود نیاز به مشاوره و پشتیبانی دارد.

 ممکن است شرکت دیگری دارای خدمات پشتیبانی سرور های مجازی سازی شده باشد.

به هرحال تعریف پشتیبانی شبکه میتواند بازه گسترده ای از فعالیت های مربوط به حوزه IT را شامل شود.

 

 

.: قابل توجه : شرکت ارتباطات نادین آماده ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بصورت 1 ماه رایگان (آزمایشی) میباشد :.

 .: درصورتی که نیاز به مشاوره دارید با شماره تماس زیر در تماس باشید :.

 .: تلگرام – واتساپ با شماره 4699-144-0919 :.

.: تماس تلفنی : 66637134-021 :.

 

 

دلایل نیاز به پشتیبانی شبکه چیست؟

 

هنگامی که شما شبکه ای را راه اندازی میکنید قطعا به ضرورت وجود شبکه در مجموعه خود آگاهی لازم را دارید.

وگرنه هزینه ای از این بابت متحمل نمیشدید،‌ جالب است بدانید که امر پشتیبانی از تجهیزات نیز از کارهایی است که حتما توصیه میشود.

تمام کسانی که یک عدد خودرو شخصی دارند، قطعا یک مکانیک خوب هم سراغ دارند.

و احتمالا بصورت هفته ای یا ماهانه خودرو خود را نزد مکانیک خود میبرند.

تفاوت کار اینجاست که خودرو حرکت میکند ولی تجهیزات شبکه قادر به حرکت نیستند.

دنیای شبکه بسیار گسترده و شلوغ است، و ما میخواهیم در این دنیای شلوغ کسی اطلاعات شخصی و خصوصی مارا مشاهده نکند.

تجهیزات شبکه گران هستند،‌ قطعا بعد از خرید تجهیزات و راه اندازی شبکه متوجه این قضیه شده اید.

پس بهتر است حواسمان به آنها باشد. ناگهان تغییرات غیر منتظره ای در سیستم هایتان صورت میگیرد.

البته این به معنی عدم دانش تخصصی شماست،‌ سیستم که خود به خود تغییری در خود ایجاد نمیکند.

کارمندان شما برای ادامه کار خود نیاز دارند که همواره سیستم های آماده و سرحالی داشته باشند وگرنه به شدت عصبانی میشوند.

و بسیاری از موارد دیگر که فکر میکنم نیازی به گفتن آنها نباشد…

 

خدمات پشتیبانی شبکه

 

برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه چه باید کرد ؟

 

اولین قدم شناسایی تجهیزات موجود در شبکه شماست، به عنوان مثال:

سیستم تلفنی شرکت شما چیست ؟

آیا از سیستم تلفنی voip (تلفن های تحت شبکه) استفاده میکنید یا سانترال های سنتی پاناسونیک؟

سرور های مجموعه شما به صورت طبیعی Natural هستند یا با تکنولوژی مجازی سازی سرور راه اندازی شده اند؟

تعداد کاربران شرکت شما چند نفر است و این کاربران به صورت workgroup در حال کار هستند یا اکتیو دایرکتوری راه اندازی گردیده است؟

دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری شرکت شما چگونه است ؟ آیا از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده میکنید یا دوربین مداربسته آنالوگ ؟

اینترنت مجموعه شما از کجا تهیه شده و چه مقدار پهنای باندی خریداری کرده اید ؟

آیا شرکت شما دارای شعبه های دیگری در سایر شهرها و یا در همان استان دارد یا ندارد ؟ و ارتباط سایر دفاتر به چه صورتی برقرار است؟

  – و بسیاری از سوالات دیگری که در ابتدا باید از آنها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید سر قرارداد خدمات پشتیبانی با یک شرکت معتبر بنشینید.

 

 

 

نکاتی که در انتخاب پشتیبان شبکه باید رعایت کنید :

 

آیا دانش کافی در خصوص تکنولوژی های به کار گرفته شده در شرکت ما را دارد؟

برای اینکه از این موضوع مطلع شوید قطعا باید موضوع ذکر شده بالا را به خوبی فرا گرفت.

یعنی ما خودمان باید بدانیم که چه تکنولوژی هایی در شرکت ما در حال اجراست.

بهترین حالت زمانی است که شرکت پشتیبان آماده قبول قرار داد به صورت یک ماه آزمایشی باشد.

این نشان دهنده داشتن دانش و تخصص لازم و اعتماد به دانش مجموعه است.

شرکت ارتباطا نادین یکی از شرکت های فعال در این حوزه است که بصورت 1 ماه آزمایشی پشتیبانی کلیه تجهیزات شبکه شما را برعهده میگیرد.

در ضمن در خصوص ارائه خدمات در 1 ماه اول هیچ گونه هزینه ای از شما دریافت نمیکند.

این موضوع نشان از تعهد شرکت ارتباطات نادین در خصوص امورات محوله است.

 

ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بصورت 1 ماه آزمایشی و رایگان جهت تشخیص تخصص پشتیبان در زمینه شبکه

پشتیبان شبکه 1 ماه بصورت رایگان

 

 

سیستم تلفنی : 

 

اگر مجموعه شما دارای سیستم تلفنی تحت شبکه VOIP باشد ما میتوانیم با کارشناسان ویپ و تیم فنی مجرب کلیه نیازهای شما در خصوص ارتباطات تلفنی را برطرف کنیم.

اما اگر سیستم تلفنی شما سنتی باشد ( سانترال پاناسونیک در مدل های کم ظرفیت KX-TES824 و مدلهای پرظرفیت TDA ) باز هم نگران نباشید!!!

کارشناسان ما آماده ارائه خدمات پشتیبانی ، نصب و راه اندازی انواع سانترال های کم ظرفیت و پرظرفیت هستند.

حالا که خیالتان از بابت تلفن ها و ارتباطات شرکتتان راحت شد باید سراغ سایر تجهیزات شبکه برویم.

 

خدمات پشتیبانی سیستم های تلفنی تحت شبکه voip و پشتیبانی تلفن های آنالوگ سانترال

پشتیبانی voip و پشتیبانی سانترال

 

 

تجهیزات جانبی شبکه :

 

تجهیزات داخل رک شامل چه چیزهایی است؟

اگر درب رک خود را باز کنید قطعا با محیطی پر از سیم و کابل های شبکه و تجهیزات جانبی شبکه رو به رو خواهید شد.

منظور ما از تجهیزات جانبی شبکه سوئیچ های شبکه که ممکن است در برند های سیسکو یا دلی-لینک و … باشد.

روتر شبکه که ممکن است مدل های میکروتیک یا سیسکو باشد.

انواع سرور های ایستاده یا رکمونت از برندهای معمولا HP یا Dell و تجهیزاتی مثل مودم adsl و … است که هرکدام از این تجهیزات نیاز به به روزرسانی و مراقبت دارند.

همانطور که اشاره شد تمام این تجهیزات نیاز دارند که عملیان به روز رسانی، کنترل امنیت و صحت عملکرد آنها به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرد.

کافیست که تمام این کارها را برای بالا بردن عمر مفید تجهیزات و برقراری امنیت اطلاعات خود، به ما بسپارید!

 

کنترل ترافیک و مصرف اینترنت در مجموعه :

چگونه مقدار مصرف اینترنت کاربران سازمان را باید کنترل کرد؟

آیا باید پهنای باند کارمندان شرکت را کم کنیم؟ این کار باعث کاهش سرعت آنها نمیشود؟

چگونه میتوانیم از دانلود فایلهای ویدئویی و صوتی در ساعات اداری جلوگیری کنیم؟

یا اینکه چگونه میتوان گزارشی از نحوه عملکرد کارمندان در شبکه داشت؟

 

پشتیبانی شبکه - مدیریت پهنای باند شبکه و مصرف اینترنت

مدیریت مصرف اینترنت کارمندان شرکت

 

خب قطعا شما نیاز به یک UTM قدرتمند مانند Kerio یا … دارید تا بتوانید علاوه بر تامین امنیت، تسلط کافی روی ترافیک شبکه داشته باشید.

علاوه بر مانیتور کردن شبکه و کنترل ترافیک شما میتوانید کارمندان شرکت خود را دسته بندی کنید.

به گونه ای که پهنای باند اینترنت کارمندان با توجه به چارت سازمانی تعریف شود.

یا سایر مواردی که شاید به ذهن شما خطور کند …

 

قطعی سیستم ها و پایین آمدن راندمان کاری کارمندان :

 

کارمندان شما به اندازه کافی درگیر امورات محوله خود هستند.

حالا شما فرض کنید در لحظه کار کردن و شلوغ بودن آنها ارتباط آنها با سرور به هر دلیلی قطع میشود.

یا سیستم آنها هنگ کرده یا دچار مشکلی میشود، این خرابی ممکن است بسیار آزار دهنده باشد، بخصوص اگر چاره کار را ندانند.

این خرابی باعث افت شدید راندمان کاری کارمندان خواهد شد به طوری که کل آن روز تا پایان تایم کاری دیگر کارمندی که به مشکل خورده است قادر به ارائه بازده مناسب نخواهد بود.

چه خوب میشود اگر کسی باشد تا به مشکلات کاربران با سیستم هایشان رسیدگی کند!

آنها دیگر نگران نخواهند شد و دقدقه ای از بابت خرابی سیستم نخواهند داشت.

 

پیاده سازی انواع سرورها در شبکه : 

 

در شبکه ها ممکن است سرور ها به صورت مجازی سازی (virtualization) و یا به صورت طبیعی و فیزیکی Natural طراحی و پیاده سازی شده باشند.

به هرحال چه در صورتی که سرور شما مجازی باشد و یا فیزیکی دانش تخصصی پشتیبانی از آنها با ماست!

مراقبت از سرورهای شما، امنیت سرور ها و اطلاعات داخل آنها، تهیه پشتیبان از کلیه اطلاعات ضروری و محرمانه شرکت شما باید بصورت مداوم صورت بگیرد.

مراقبت فیزیکی از سرور برای طولانی تر شدن عمر مفید آن همه و همه ملزم به داشتن دانش تخصصی در حوزه سرور و تجهیزات ذخیره سازی سرور است.

پس این کار را قطعا به متخصص بسپارید!

 

 

 

√ اعزام کارشناس به محل و یا مشاوره تلفنی جهت نیازسنجی مجموعه شما بصورت کاملا رایگان 

√ ارائه خدمات پشتیبانی بصورت 1 ماه آزمایشی و بصورت کاملا رایگان برای کسب رضایت مشتری قبل از قرارداد   

√ تخفیف 3 الی 7 درصدی روی قیمت کل فاکتور برای مشتریانی که برای اولین بار با ما همکاری میکنند. 

 

تماس با کارشناس  ( تلگرام و واتساپ ) —-> 09191444699

 

تماس با دفتر (5 خط ) —–>  66637134-021

 

ساعات تماس  9 الی 19 


 

Mikrotik | Cisco | Firewall | Kerio Control